Onderzoek aan de Zwaansheuvel

Donderdag, 23 juli 2015

Op de Zwaansheuvel wordt een onderzoek uit gevoerd door provincie Noord Brabant. Het onderzoek vind plaats op maandag 27 Juli en donderdag 30 Juli. Dit kan tot overlast zorgen voor de eventuele vissers. Svp de aanwijzingen opvolgen.

Geachte heer/mevrouw,
Vorig jaar is het onderzoek naar de ecologische kwaliteit van diepe plassen gestart. Met dit onderzoek proberen we een beeld te krijgen van de planten en dieren die in de diepe plassen in Noord-Brabant voorkomen. Het is een wetenschappelijk onderzoek dat door het Nederlands Ecologische Instituut (NIOO) in Wageningen, in samenwerking met de provincie Noord-Brabant wordt uitgevoerd.
zie bijgevoegde folder.  Dit jaar worden tijdens een veldwerkcampagne 27 plassen bezocht. Het veldwerk neemt twee dagen in beslag waarbij op een van de dagen wordt gedoken om een beeld te krijgen van het leven onderwater.
Een van de geselecteerde plassen voor dit veldwerk is Zwaandheuvel. Graag willen wij van u toestemming om deze plas te bezoeken en dan aansluitend een afspraak te maken voor het veldwerkbezoek.