‘Big Jump’ in de Afgedamde Maas

Maandag, 27 juni 2016

Dunea organiseert samen met de Gelderse Natuur en Milieufederatie op zaterdag 9 juli aanstaande een ‘Big Jump’ in de Afgedamde Maas. Wij sluiten hiermee aan bij een Europees Initiatief, waarbij in het weekend van 9 en 10 juli overal in Europa mensen in het water van rivieren en meren springen om aandacht te vragen voor het belang van schoon water voor mens en natuur. Zie https://bigjumpnl.wordpress.com voor meer algemene informatie.

Waarom?

Wij springen op 9 juli in de Afgedamde Maas omdat deze rivier een ijkpunt is in de omgeving, en een plek waar het heerlijk recreëren is. Een schone rivier draagt dus bij aan een fijne leefomgeving. En méér. Want dit rivierwater is ook de bron voor het drinkwater dat Dunea produceert en levert. Zo’n 1,3 miljoen mensen in het westen van Zuid-Holland zijn ervan afhankelijk. Daarom zet Dunea zich samen met NMF Gelderland in voor een schone Maas, voor schoon oppervlaktewater, voor schone rivieren.

Met Beau en vele anderen

We hopen zoveel mogelijk mensen in de omgeving van de Afgedamde Maas (en daarbuiten) enthousiast te maken om mee te springen met ‘onze’ Big Jump. We gaan springen vanaf het zwemstrandje van camping ‘de Rietschoof’ bij Aalst. Het evenement duurt ca. van 14:00 tot 16:00 u. De sprong zelf zal plaatsvinden om 15:00 u; vooraf zal er een warming up plaatsvinden door Beau van Erven Dorens, die ook in het water zal springen.

Interessant voor jullie organisatie

Ter omlijsting van de sprong zetten we op het terrein van de camping kraampjes neer waar de deelnemers wat te drinken en hapjes kunnen krijgen, en een aardigheidje als dank voor het meedoen. Daarnaast stellen we kraampjes beschikbaar voor partijen uit de regio, die hiermee de gelegenheid krijgen om te laten zien wie ze zijn, wat hun relatie is met de Afgedamde Maas, en waarom zij schoon water in de rivier belangrijk vinden.

Ik stuur jullie deze e-mail om jullie te informeren over dit evenement, maar ook omdat we het leuk zouden vinden als RWS (ZN) meedoet of een bijdrage hieraan levert. Dit zou op de volgende manieren kunnen:

· Het evenement helpen promoten (zowel binnen als buiten RWS), bijv. via jullie website. Hiervoor hebben we indien gewenst tekst of een persbericht beschikbaar

· Helpen als sponsor van het evenement

· Een afvaardiging vanuit jullie organisatie laten mee-springen; bekend maken onder jullie gasten

· Een kraampje bemensen namens jullie organisatie, waarmee jullie kunnen laten zien wat jullie doen, wat de relatie is van RWS met de Afgedamde Maas en wat jullie belang is bij schoon water in de rivier. De invulling hiervan mogen jullie verder geheel zelf bepalen

Ik hoor graag of jullie betrokken willen zijn bij deze Big Jump. Gezien het relatief korte tijdsbestek zou het fijn zijn om binnen enkele (werk)dagen hierover contact te hebben. Ik ben natuurlijk ook telefonisch bereikbaar: zie hiervoor mijn gegevens hieronder.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Sandra Zittersteijn

Communicatieadviseur Dunea

T 0883475756

M 0622242974

Plein van de Verenigde Naties 11, 2709 EG Zoetermeer

Postbus 756, 2700 AT Zoetermeer

Maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 16.00 uur

----------------------------------------------------------------------------------

www.dunea.nl

P print dit bericht alleen als het noodzakelijk is...

Dit e-mailbericht en de daarin opgenomen informatie is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis heeft ontvangen, verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Bij gebruik van deze e-mail zonder een dergelijke schriftelijke toelichting wijst Dunea iedere verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af voor de gevolgen van zulk gebruik. Het is niet toegestaan deze e-mail zonder toestemming te gebruiken, te openbaren of te kopiëren.
Dunea N.V., KvK-nummer 27122974.