Vismeester Huib de Groot

Woensdag, 26 juli 2017

Vis meester,
Ja, een vismeester die les komt geven over vissen, en uiteraard niet alleen over vissen maar ook over het leven onder water zoals de in het water levende dieren , waterplanten, en natuurlijk ook de vissen en het sportvis gebeuren kwam aan de orde.
De basis school in Genderen werd vereerd met een bezoek met een door sportvisserij Nederland opgeleide vismeester .
En vismeester wordt je niet zomaar, vandaag werd er door een examinator examen afgenomen aan de kersverse vismeester Huib de Groot, Huib is ook wel bekent van OK FM
Huib moest zijn verhaal vertellen aan de kinderen van de Genderse basis school en dat deed Huib op verassend leuke wijze, met veel aandacht werd er geluisterd en actief meegedaan aan de les.
Tot de middag is er theorie les gegeven , in de middag werd er door de plaatselijke vis vereniging de Bergse Maas met een 8 tal vrijwilligers assistentie verleend voor de praktijk les, die bestond uit het proberen een visje te vangen het onthaken, voorzichtig terug zetten van de gevangen vis en uiteraard ook de herkenning van het geleerde van de ochtend les.
Het was gelukkig redelijk weer en de vangst was dan ook niet verkeerd er werden ruim honderd visjes gevangen aan de Genderse haven van allerlei soort, en dat was heel leuk en motiveerde de kinderen dusdanig dat ze na het eindsignaal nauwelijks te stoppen waren.
Al met al een leuke en leerzame les en een vismester die zijn diploma “vismeester” verdiend behaalde, ook de enthousiaste vrijwilligers van hengelsport vereniging de Bergse Maas bedankt voor hun assistentie ,de leuke groep kinderen en de deskundige vismeester, zorgden voor een super geslaagde visles.