Selectie jeugdviswedstrijd Nederlands kampioenschap

Woensdag, 26 juli 2017

Afgelopen zaterdag 7 juli vond er aan de grachten van Woudrichem een selectie wedstrijd plaats voor Nederlands kampioenschap jeugd vissen Een ander werd in samen werking met hengelsportvereniging Groot Woudrichem en sportvisserij Nederland georganiseerd. In diverse regio’s worden deze selectie wedstrijden gehouden waarna er uiteindelijk de best scorende kinderen geselecteerd worden, die uiteindelijk deel mogen nemen aan de finale van het Nederlands kampioenschap, welke gehouden gaat worden op 7 oktober aan de Vlaardingervaart.

Selectie jeugdviswedstrijd Nederlands kampioenschap

Er wordt tijdens de voorselectie wedstrijden ook gekeken naar hun vistechniek ,manier van voeren , gebruik van de hengelsport materialen, ect.
Uiteindelijk hoopt men dat de kinderen door stromen naar het wereldkampioenschap jeugd vissen.
Dat vissen zomaar een hengeltje uitgooien is en maar wachten tot er iets voorbij komt is bij wedstrijden verleden tijd ,techniek ,
samenstelling van het voer, het aas ,dikte lijn, lood zetting(verdeling van het lood over de vislijn),
uitloding van de dobber,kennis van het water,trainen op het parcours ,opperste concentratie, zijn tal van zaken (als men wil scoren) die op orde moeten zijn.
En dat bleek vandaag bij de winnaars van de gehouden wedstrijd prima in orde, trots gingen de kinderen op de foto.
Nu maar hopen dat ze 7 oktober bij de finale ook weer in de prijzen zullen gaan vallen.
De uitslag;
In vak A
1. Jens Vos ; hengelsportvereniging de Bergse Maas de Bergse maas
2. Stef Schoondermark; hengelsportvereniging Groot Woudrichem
3. Marnix Rijken; hengelsportvereniging Groot Woudrichem

Vak B
1. Hanneke van de Brink; hengelsportvereniging Groot Woudrichem
2. Ayrton Versteeg; hengelsportvereniging de Bergse Maas de Bergse maas
3. Sil Colet; hengelsportvereniging de Bergse Maas de Bergse maas
4. Daan Schoondemark; hengelsportvereniging Groot Woudrichem

Allen van harte gefeliciteerd met deze topprestatie en nu maar goed trainen voor de finale!
Veel succes toegewenst !!!
Hengelsport vereniging Groot Woudrichem bedankt voor de organisatie van deze geslaagde dag.